marți, 13 octombrie 2015

E grea viața de cosmeticiană!

Zi bună tuturor! Nina mă numesc, am 32 de ani și sunt cosmeticiană. De cinci ani, de când mi-am luat diploma, lucrez într-un salon frumușel din centru. Nici prea mare, nici prea mic, cu clienți multicei. De când lucrez, am apucat să îmi fac o clientelă care vine la mine cu plăcere. Știi tu, mai un pensat, mai un epilat, mai un povestit ca între fete. Până la urmă, o bârfă mică nu a omorât pe nimeni, așa că trebuie să ne umplem cu ceva timpul în care se încălzește ceara, nu? Totuși, niciodată nu vorbim despre alte cliente, nu-mi stă în fire. 

La serviciu vin la ora 8 și nu știu când ajung acasă. Uneori e ora 15, alteori 20. Dacă o clientă fidelă și dragă mie are nevoie urgentă de un anumit serviciu, atunci nu pot să spun nu. Unde mai pun că și bacșișurile sunt îndestulate, iar munca nu chiar atât de grea. Salariul este bunicel, cât să pot avea grijă de cele două pisici vărgate ce sigur dorm pe calorifer în acest moment. Copii? Nu, nici soț, dar nu-i vremea pierdută. Mereu mi-am spus că lucrurile se întâmplă exact așa cum trebuie, deci sigur ceva bun e pregătit și pentru mine, pe undeva.

În cinci ani de zile am adunat o grămadă de povești cu și despre părul de pe corp, de care îmi aduc aminte fie cu părere de rău, fie cu durere de burtă, de la atâta râs. Crede-mă pe cuvânt că nu știu ce altă meserie să fi ales ca să am parte de atât de multe momente amuzante. 

Chiar acum îmi amintesc de o situație de acum 3 ani, cu o doamnă care venise prima oară la epilat cu ceară în viața ei. S-a fâștâcit când a văzut că pregăteam kitul pentru epilare cu ceară. Prima oară când am văzut-o am crezut că nu îi plac cartușele mele cu ceară de epilat și zău că nu o înțelegeam. Folosesc cartușele scoase din încălzitor cu ceară roz cu titaniu de când mă știu și fiecare clientă a fost foarte mulțumită. Am întrebat-o de ce este așa panicată și ea mi-a spus: ”Am auzit că dacă te epilezi cu ceară, albinele îți vor da târcoale și te vor mușca pe stradă. Așa e? Că mie tare-mi e frică de albine...”. Râd la fel de tare de fiecare dată când povestesc cuiva această întâmplare.

O altă doamnă venise înainte de concendiu pentru un epilat cu ceară total. Urma să meargă la mare și voia să fie fresh toate cele zece zile. I-am explicat că exfolierea este fundamentală, că dacă e prima oară când apelează la ceară s-ar putea să doară, dar s-a dat foarte vitează. Am început cu axila. După prima fâșie smulsă, au urmat urletele, lacrimile, dar și cuvintele ”de dulce” pentru soț! Țin minte că îl învinuia, că din cauza lui voia să facă această schimbare și că pentru el urma să fie atrăgătoare în concendiu. A rezistat eroic în zona axilelor, pe mâini și picioare, apoi a spus că restul rezolvă acasă, cu lama de ras. 

Însă, de departe cea mai inedită experiență a fost când la noi la salon a venit un tânăr la costum. După ce și-a lăsat servieta, eu pusesem deja mâna pe pensetă, crezând că dorește să își transforme sprânceana bogată și unită în două surori mai mici. Nici vorbă, el și-a dat jos sacoul, apoi cămașa și mi-a spus că dorește un epilat pe piept. Dar ce piept! Sprânceana fusese un indiciu, iar pieptul era comoara ascunsă. Nu știu cât a suferit el, dar mie mi-a luat o oră să elimin fiecare firicel. Zici că era un soldat căruia i se amputa piciorul, exact așa suferea sărăcuțul. Mi-a spus că îndură pentru noua lui iubită, căreia nu îi plăceau bărbații cu păr pe piept. Tare mult cred că o iubea!

Și ca să îți povestesc și o întâmplare recentă, nu mult a trecut de când o domnișorică a venit la mine la pensat. De la depărtare avea niște sprâncene perfecte, frumos conturate. Când am pus-o pe masă, să leșin, nu alta! Cu un șervețel umed am făcut sprâncenele să dispară, rămase fiind doar zece firișoare blonde, cu o formă  de semilună de-ți venea să te iei cu mâinile de cap. Am întrebat-o ce vrea să pensez, că nu am ce fire să smulg, iar ea era convinsă că pot să le dau sprâncenelor ei o formă impecabilă, așa cum făceam cu prietena ei Săraca fată, a plecat cum venise și am implorat-o ca vreme de două luni să lase firele să crească în voie. Ghici cine venea o lună mai târziu, cu sprâncene pline, disperată că trebuie să le subțiez cât mai mult? Eheee, e grea viața de cosmeticiană!

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2015

Sursă fotografii: www.tpb.ro, www.replicahd.ro și www.s-media-cache-ak0.pinimg.com

Related Articles

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu