miercuri, 28 ianuarie 2015

Sia - Elastic Heart: art or pedo vibes?

Când îmi place ceva, îmi place şi punct. Aşa cum este şi cazul melodiei Sia - Elastic Heart. Nu zic că mega-populara Chandelier nu mi-a fost pe plac, dar aceasta parcă mă atinge undeva aparte. E ceva "altceva". Parcă apăs play şi mă simt acolo, iar versurile sunt. Sunt şi punct. Şi o zic bine. 


Sia e o artistă desăvârşită şi nu doar melodiile astea două o fac să fie aşa. Are o voce greu de egalat şi oricâte cover-uri se vor face după melodiile ei, nimic nu poate ajunge măcar la nivelul emoţiei pe care o are ea în voce. God damn this girl is gorgeous!

Dincolo de versuri şi de muzică, e imposibil să nu te marcheze puţin videoclipul. Cel puţin bine gândit, după părerea mea. Maddie Ziegler, micuţa dansatoare cu o expresie a feţei extraordinară, e deja cunoscută după Chandelier. Dar parcă totuşi are aici o altă faţă, un alt aer, altă emoţie.


Pe de altă parte, Shia LaBeouf e exact actorul de care videoclipul avea nevoie pentru a întregi mesajul. Aşa cum a crezut şi ales artista, nu existau două personaje mai bune să formeze un clip de milioane. 

Shia LaBeouf mi se pare nu doar un bărbat incredibil de sexy, dar şi extrem de expresiv. Este, după părerea mea, unul dintre cei mai bine bărbaţi pe care i-am remarcat în ultima vreme. Imaginea lui în în melodia Sia - Elastic Heart mi se pare cea a bărbatului fatal şi nu doar pentru că e dezbrăcat. Putea să fie şi îmbrăcat în sandale cu şosete albe, că tot era al naibii de atrăgător. 


Ideea clipului rămâne să fie descoperită de fiecare în parte, pentru că fiecare înţelege ce şi cât poate. Poate  că sugerează ideea de temniţă a gândurilor, poate că e o închisoare din care evadarea se face doar dacă redevii copil şi te joci, poate că, poate că...


Bineînţeles, cum era de aşteptat, există şi 1001 critici la adresa clipului. Unii mai încuiaţi s-au dus imediat cu gândul la pedofilie, lucru care mi se pare mai mult decât penibil. Alţii, puţin complexaţi de propria imagine, îl critică protagonistul, acuzându-i ba imaginea, ba mişcările. 


Până la urmă, promovarea negativă este tot promovare şi fiecare laudă sau critică ajută popularitatea muzicii lui Sia. Ea a spus că a anticipat un asemenea moment şi a susţinut că intenţia ei a fost doar să creeze "some emotional content". 

Elastic Heart e ori genul de melodie pe care o urăşti sau o iubeşti, fără cale de mijloc. La fel şi videoclipul. Eu zic să-i dai o şansă şi un play dacă nu ai făcut-o până acum. Poate o laşi pe repeat.

Related Articles

2 comentarii:

  1. mie sincer mi-a placut mai mult chandelier. imi place Sia ...intr-un mod straniu. insasi ea e o bizarerie in cel mai simplu inteles al cuvantului. imi place vocea ei..care e UNICA. e o emotie acolo...care depaseste logica emotiei in sine. insa videoclipurile ei sunt arta abstracta. nu multi reusesc sa le inteleaga. ,,,iar eu intrezaresc in viata ei ceva traume din trecut.... pentru ca numai traind anumite stari..poti reda o asa imagine. cumva ..si in videoclipul chandelier... aproape ca ma durea ceva sa-l urmaresc pana la capat...si nu era vina fetitei care se contorsiona. durerea venea de undeva mai din adancuri. si acest videoclip are ceva straniu in el. si ii inteleg si pe cei care il considera la marginea pedofiliei... pentru ca este violent si arata multa piele..putina vestimentatie de culoarea pielii nu face decat sa accentueze senzualul in tot acest context. eu cred ca e arta,..dar o arta mai greu de digerat. anyway....cum ziceam ..Sia este de neegalat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Corina, sunt de acord cu tot ce ai zis. Si ideea cu trauma e o idee, de altfel poate doar cine a trait ceva de genul va simti asta uitandu-se la clip, cine nu, nu. E o chestie de perceptie. Si Sia a zis ca a vrut doar sa creeze "some emotional content", dar acel "some emotional content" poate fi orice pentru privitor.

      Te imbratisez!

      Ștergere